Pelaaja Ensin jäsenpalautteet LPG:n palveluista

Pelaaja Ensin -kyselyn toinen koonti pureutuu Peurunkagolfin palveluihin ja niiden kehitykseen pelaajien näkökulmasta. Tulokset osoittavat, että yhteisömme vahvuudet — tunnelma, asiakaspalvelu, viestintä ja pro shop — ovat edelleen valtakunnallista kärkitasoa. Samalla tunnistamme ne alueet, joissa haluamme parantaa. Liitteeenä löytyy palveluosa-alueiden yhteenvedot, tarkat diagrammit ja sijaluvut kansallisessa rankingissa.



Kaudella 2025 Peurunkagolfin jäsenet antoivat palautteensa kattavasti eri palvelualueista. Tulokset kertovat, että määrätietoinen kehitystyö kantaa hedelmää: tunnelma, palvelu ja tiedotus ovat nousussa, ja viestintä sekä brändin uudistaminen ovat saaneet kiitosta.

Kehitys on käynnissä samaan aikaan kaikilla osa-alueilla. Tunnelman ja viestinnän panostukset, eivät vie mitään pois yhtäaikaisilta kentän kehitys- ja remonttihankkeilta. Ravintolan osalta tulevalle kaudelle koetaan ehkä se suurin muutos, kun otamme pitkästä aikaa Karlvikin omiin käsiimme ja lähdemme toteuttamaan peurunkagolfilaisille omaa olohuonetta.

Vahvuudet:
Kruunun jalokivenämme Pro Shop on noussut valtakunnallisesti sijalle #6, ja opetuksemme sijoittuu #20 – erinomainen saavutus kahden huippupron Petrin ja Kimin ansiosta. Myös hinnat, pelituotteet kuin myös asiakaspalvelu ja viestintä ovat parantaneet pisteitään.

Pro Shop
Palautteissa korostui myös se, että shoppimme tarjoaa “kodikkaan, asiantuntevan ja rehellisen” palvelukokemuksen – ei suurta ketjua, vaan oman yhteisön kaupan.
Jani Linna kertoo olevansa ylpeä tiimistä: “Meidän tiimi golfkauppaan on ihan varmasti suomalaisten kenttien kärkeä. Kun klubin remontti valmistuu, myös ostokokemus nousee uudelle tasolle.”

Viestintä ja brändi – strateginen suunta alkaa näkyä
Peurunkagolfin viestintä ja brändiuudistus ovat saaneet pelaajilta poikkeuksellisen hyvää palautetta. Viestintä on koettu avoimemmaksi, ajantasaisemmaksi ja visuaalisesti houkuttelevammaksi kuin koskaan aiemmin.
Sosiaalisen median sisällöt, verkkosivujen uudistaminen ja brändin tunnuslause “Postikorttimaisia hetkiä” ovat vahvistaneet Peurunkagolfin identiteettiä ja nostaneet sen profiilia kansallisesti. NPS (Net Promoter Score) on noussut neljä pistettä, mikä kertoo selkeästi positiivisesta kehityssuunnasta.

Jani
“Brändimme ei ole vain sanahelinää, vaan lupaus mieleenjäävästä pelikokemuksesta.Tulevalla kaudella nostamme erityispiirteitämme entistä vahvemmin esiin koko pelaajapolulla – ja suunnitteilla on jo monta kiinnostavaa pelaajia aktivoivaa ideaa.”

Kehityskohteet
Vaikka tuloksissa näkyy paljon myönteistä kehitystä, on myös selkeitä osa-alueita, joissa haluamme parantaa. Pelaajapalautteet antavat meille arvokkaan suunnan – alla tiivistetysti tärkeimmät kehitysteemat ja toimenpiteet niiden osalta.

Harjoitusalueet – tärkeä osa pelikokemuksen jatkumoa
Harjoitusalueiden asiakastyytyväisyys laski hieman viime vuodesta, erityisesti viheriöiden kunnon osalta. Myös rangen nurmialueen kestävyys ja lähipelialueen viheriöiden laatu nousivat esiin palautteissa.
Nämä palautteet on otettu suoraan kehitysohjelmaan. Talven aikana suunnitellaan ratkaisuja, joilla harjoitteluolosuhteita voidaan parantaa — tavoite on, että harjoitusalueiden laatu vastaa kentän yleistä tasoa.

Karlvik – uuteen aikaan omissa käsissä
Ravintolan osalta palaute oli kaksijakoista. Asiakkaat arvostavat Karlvikin upeaa miljöötä, palvelua ja aukioloja, mutta hinta–laatusuhde ja ruuan laatu nousivat merkittävimmiksi kehityskohteiksi.
Näihin huomioihin vastataan isolla konkreettisella toimenpiteellä: Peurunkagolfin hallitus päätti strategiamatkallaan, että ravintolatoiminta siirtyy yhtiön omaan hallintaan kaudesta 2026 alkaen.
Tavoitteena on luoda Karlvikista yhteisön oma olohuone – lämminhenkinen golfravintola upeisiin kartanotiloihin, jossa yhdistyvät hyvä ruoka, kohtuullinen hinta ja rento ilmapiiri.

Yhteenveto – tulevaisuus rakennetaan yhdessä
Kuten aiemmin iloitsimme, fiilis kentällä on ollut selkeästi nousussa. Nyt teemme kaikkemme, että pinnat toisivat vielä iloa pelaajille tulevaksi kaudeksi. Pelaaja Ensin -tulokset osoittavat, että Peurunkagolf on matkalla oikeaan suuntaan.
”Olemme ottaneet isoja harppauksia kohti tavoitteitamme. Kiitos jokaiselle palautteen antajalle. On ollut ilahduttavaa, että kuulla kynnys tulla toimiston norsunluutorneihin ideoimaan on madaltunut. Yhteistyö pelaajien kanssa ensiarvoisen tärkeää, joten kiitos kaikista kauden aikana käydyistä keskusteluista” kiittää Linna.